بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

تجربه یک نتورکر از این شرکتها

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

* یکی از مخاطبان وبلاگ به نام علی، تجربه بازاریابی خود را به زبان عامیانه در اختیار ما قرار داده است:


سلام به دوستان.

 من حدود هشت ماه از وقت عزیزم رو تو یکی از این شرکتهای بی در و پیکر بودم و قسم میخورم که حداقل بیش از 80 درصد مطالب گفته شده در بالا درسته. اکثر افرادی که توی بازاریابی شبکه ای کار میکنند به دنبال درآمد سریع هستند؛ درآمدی که قراره از فروش محصولات گران و گاهاً بی کیفیت و با استفاده از دروغ و فریبکاری که اصطلاحاً به اون «اطلاعات محصولی» میگن به دوست و آشنا فروخته شه و از اعتماد آشنایان و دوستان سوء استفاده شه. در صورتی که این «اطلاعات محصولی» اکثراً دروغه و اگر هم راست باشه قیمت از کیفیت خیلی بالاتره. به همه شدیداً توصیه میکنم که فریب این شرکت های بازاریابی رو نخورید. اجازه بدین چند نمونه از فریبکاری ها رو بگم و تصمیم گیری نهایی با خودتون:

1. متاسفانه در جلسات ترینینگ یا آموزش به دلیل نداشتن سی دی ها و مطالب و آموزش های جدید از مطالب و سی دی هایی بسیار تکراری استفاده میشه و اگر کارآموز اعتراض کنه با گفتن مضخرفاتی همچون «فنجونت پر شده» یا اینکه «هر مطلبی با تکرار زیاد تو ضمیر نا خودآگاهت فرو میره» اونو  راضی میکنند. در صورتی که مسیر یادگیری باید همیشه با مطالب جدید همراه باشه.

2. این بالاسریا (لیدرها)تبدیل به بت شدن  که باید بی چون و چرا راه اونا رو چه درست و چه غلط باشه رفت.

3. حداقل نصف این شرکت ها قادر نیستند محصولو به موقع به دست خریدار برسونن که این خودش باعث از بین رفتن قدرت فروش و بی اعتمادی خریداران میشه.

4. بارها و بارها و بارها من دیدم که خیلی از مشاغل جامعه رو به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در نظر کار آموزان بدرد نخور جلوه میدن که میتونه یواش یواش باعث بی هویت و بی ارزش شدن مشاغل و حتی افراد دیگه شه و انگیزه و تمایل افراد رو برای مشاغل سالم از بین می برد که عواقب خطرناکی در پی داره.

5. دروغ های بزرگی مثل اصل تکثیر و همانند سازی. مثلاً میگن هر چی الان خرید کنین فردی رو که در آینده به عنوان زیر مجموعه در گروهت قرار میگیره همون مقدار خرید میکنه چون بازاریابی شبکه ای روح داره. یا اینکه هر فکر یا کاری حتی تو خلوت خودت هم انجام بدی زیر مجموعت هم انجام میده و به این وسیلست که متاسفانه مغز خیلی از افراد رو شستشو دادن. که حتی به معایب این در اصطلاح شغل هم  فکر نکنند.

6. لیدرها میگن برای فروش بعضی محصولات باید حس نیاز رو تو مشتری به وجو بیاوریم.(ترویج اسراف و تجمل گرایی)

7. ازبین بردن واقعیات و واقع بینی افراد و آمیختن مطالب درست و غلط با هم و گرفتن یک نتیجه غلط از دو مقدمه صحیح یا نیمه صحیح که در منطق بهش مغلطه و فریبکاری میگن. مثلاً با گفتن یه سخن از امامان یا بزرگان تاریخ و تعمیم ماهرانه و غلط  این سخن به اهداف خودشون ذهن افراد که اکثرا هم مثل من جوون هستند منحرف میکنند. کالای گران قیمت و سوء استفاه و چندین عیب دیگه  که وقت گفتنش نیست.  در کل انحرافات و ضعف هایی که دراین شرکت ها وجود داره زیاده که همشون در زیر یک ظاهر شیک و منصف پوشانده شده.

حیف از عمر و وقت گرانبها. حیف...

جوونا به خودتون بیاین و با عقل و حس واقعی خودتون تحقیق کامل انجام بدین و تصمیم بگیرین و عمرتونو تلف نکنین.

قضاوت وتحقیق با خودتون.

نظرات  (۲)

سلام
خیلی  خوب و مفید
https://telegram.me/net_com
سلام
بسیار زیبا و پر محتوا
منتظر حضورتان هستیم
معبر شهدا رادنبال کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">