بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

سبک زندگی

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۸ ق.ظ

قال أمیر المؤمنین (ع): تَخَفَّفُوا تَلحَقُوا.

امیر المومنین (ع) فرمودند: سبکبار باشید تا به خدا برسید. (نهج البلاغه-خطبه21)


روشن است که این حدیث، معرّف نوعی از سبک زندگی است، که به هیچ وجه با روحیه حرص و وحشیانه کار کردن، که در برخی از شرکتهای هرمی و بازاریابی شبکه ای آموزش داده میشود، سازگار نیست.

سبکباری به معنای فقر و نداری نیست؛ بلکه به معنای عدم تعلق به دنیا و آنچه در آن است، میباشد. این عدم وابستگی و تعلق به دنیا، در هیچ صورت و با هیچ توجیهی، با آموزشهای مذکور، قابل جمع نیست. در واقع، در کار شرکتهای هرمی و شرکتهایی که ماهیت هرمی دارند، تلاش معاش، سنخیتی با رضا به قضای الهی ندارد. بلکه این تلاش، صرفاً برای رسیدن به پول و ثروت است. توکل، رضا، قناعت و زهد، از مفاهیم والای اسلام است که با این آموزشها، قابل جمع نمیباشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">