بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

شرکت های هرمی امنیت اجتماعی را تهدید می کند

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

معاون اجتماعی پلیس خراسان رضوی:

شرکت های هرمی امنیت اجتماعی را تهدید می کند

معاون اجتماعی پلیس خراسان رضوی در نشست علمی تخصصی پیشگیری از وقوع جرایم وکلاهبرداری های اقتصادی خراسان رضوی بر ضرورت آگاه سازی شهروندان در مقابله با شرکت های هرمی تاکید کرد
به گزارش موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ پاسدار علی اکبر تفقدی در نشست علمی تخصصی مقابله با شرکت های هرمی استان که با حضور مسئولان دستاندرکار در پیشگیری از جرایم و کلاهبرداری های اقتصادی و به دعوت مدیریت برآوردهای اجتماعی پلیس این استان برگزار شد، گفت: امنیت جامعه از سوی شرکت های هرمی که جمعیت بسیاری را متاثر از فعالیت های خود ساخته است تهدید می شود و برنامه ریزی اصولی برای آگاه سازی مردم و مقابله فردی با تبلیغات این شرکت ها که از سوی کشورهای استثمارگر غربی پشتیبانی می شوند ضروری و بسیار مهم است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: در این عرصه نیروی انتظامی مقابله قانونی و قاطعانه را در دستور کار خود دارد، اما واقعیت این است که ارتقای اطلاعات یکایک شهروندان در پیشگیری از این معضل بسیار موثر و تعیین کننده است
سرهنگ پاسدار علی اکبر تفقدی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه نشست ها گفت: با مطالعه و شناخت تبعات منفی اجتماعی و فردی که شرکت های هرمی دارند می توان در آموزش و آگاه سازی مردم از شیوه ها و روش های متنوع و تاثیر گذار استفاده کرد تا کمترین آسیب به بدنه جامعه و زندگی خصوصی افراد وارد شود و رسیدن به این هدف جز با بحث و بررسی و تبادل نظر میسر نخواهد شد
وی افزود: پلیس با به روز کردن اطلاعات خود در پی کشف ترفندها و شیوه های مخفی شدن شرکت های هرمی در پشت نقاب شبکه های بازاریابی است
سرهنگ تفقدی خاطر نشان کرد: هم اکنون خراسان رضوی در زمره استان هایی است که از بالاترین نرخ توزیع شرکت های هرمی و ضررو زیان ناشی از این امر بر پیکره خانواده و اجتماع قرار دارد لذا باید با حساسیت و هوشیاری بیشتری در مهار این معضل وارد شد
در این جلسه سرهنگ پاسدار علی ترابی، رئیس اداره برآورد های اجتماعی پلیس خراسان رضوی نیز که میزبانی نشست را بر عهده داشت گفت: از آنجایی که نا آگاهی اجتماعی در گسترش شرکت های هرمی بسیار مهم می باشد پیشگیری اجتماعی از طریق اطلاع رسانی شفاف و چهره به چهره یکی از ابزارهای وصول معاونت اجتماعی پلیس به منظور مهار و کاهش جرایم و معضلات می باشد، بنابراین افزایش سطح آگاهی در خصوص زوایای مختلف شرکت های هرمی و انتقال آن در وهله اول به رده های اجرایی پلیس و در مرحله بعدی استفاده از آن برای ارائه در کلاس های آموزش همگانی می باشد
جاوید نیا، قاضی ویژه رسیدگی به پرونده های شرکت های هرمی نیز در این نشست گفت: متاسفانه توجه افراد و بی توجهی عمیق اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به فعالیت این شرکت ها باعث گسترش آنها در جامعه می باشد
وی ضعف اطلاع رسانی شفاف و تحلیلی و پویا را از علل رشد شرکت های هرمی دانست و افزود: در سال 1380 یک شرکت هرمی در کشور ما فعال بود واین رقم در حال حاضر به بیش از 110 شرکت رسیده است
در خور یادآوری است در این نشست تخصصی نمایندگان اداره کل اطلاعات استان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد،نماینده روزنامه های خراسان و قدس و کارشناس صدا وسیمای مرکز استان نظرات و پیشنهادات خود را برای تعامل و همگامی بیشتر پیشگیری از این معضل ارائه دادند.

 - See more at: http://mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=525294#sthash.OEN4PyoB.dpuf

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">