بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

یکی از مشکلات کشور ما در زمینه بازاریابی شبکه ای آن است که تنها آثاری که به نفع این شرکتها هستند به فارسی ترجمه شده است. این در حالی است که اثرات مخرب و زیانبار این شرکتها در کشورهای خارجی (مثل امریکا) محققان و نویسندگان را بر آن داشته است که آثار مفصلی علیه این تجارت به رشته تحریر درآورند.

نویسنده این وبلاگ از علاقه مندان و دغدغه مندان در این زمینه دعوت مینماید تا در ترجمه چنین آثاری بسیج شوند و به گشودن دریچه ای جدید در نگاه به بازاریابی شبکه ای مبادرت فرمایند. ایشان میتوانند آثار خود را بطور مستقل چاپ نمایند و در صورت تمایل، این وبلاگ نیز در زمینه نشر آثار آنان در فضای مجازی آمادگی خواهد داشت.

در ادامه لینک برخی از مقالات و کتابهایی که در این زمینه نگاشته شده است را در اختیار شما قرار میدهم:


1. Ten Big Lies Of Multilevel Marketing (By: Robert L. Fitzpatrick)

ده دروغ بزرگ بازاریابی چند سطحی (این مقاله ترجمه شده است)


2. Unethical Selling By a Doctor: An MLM Victim Speaks Out (By: James Cummiskey)

فروش غیر اخلاقی توسط یک دکتر: یک قربانی بازاریابی شبکه ای بی پرده سخن میگوید


3. The FTC's Consumer Alert on Multilevel Marketing Is Not Strong Enough (By: Stephen Barret)

هشدار کمسیون تجارت فدرال به مشتریان درباره بازاریابی چند سطحی، به اندازه کافی قوی نیست.


4. The Mirage of Multilevel Marketing (By: Stephen Barret)

سراب بازاریابی چند سطحی


5. Typical MLM Misrepresentations (By: John Taylor, MBA, PhD)

تقلب های رایج در معرفی بازاریابی چند سطحی


6. Four Lies about MLM (By: John Milton Fogg)

چهار دروغ درباره بازاریابی چند سطحی


7. The Origin of Multilevel Marketing (By: Stephen Barrett, MD)

خاستگاه بازاریابی چند سطحی


8. MLM Pyramid Schemes (By: Stephen Barrett)

سازمان هرمی بازاریابی چند سطحی


9. Pyramid.mp4 (clip)

کلیپ هرم (با فرمت mp4)


10. How to Identify a Product-Based Pyramid Scheme (By: John M. Taylor, MBA, PhD)

چگونه یک سازمان هرمی محصول-محور را شناسایی کنیم؟


11. THE CASE (FOR AND) AGAINST MULTI-LEVEL MARKETING (By: John M. Taylor, MBA, PhD)

معایب (و مزایای) بازاریابی چند سطحی


12. MLM: A Warning to College Students (By: William W. Keep, PhD)

هشداری به دانشجویان درباره بازاریابی چند سطحی


13. Both Buyers and Sellers Should Be Wary of Multilevel Marketing (By: William T. Jervis, PhD)

هم خریداران و هم فروشندگان باید در مورد بازاریابی چند سطحی محطاط باشند


14. Becoming Wealthy With MLM: A Myth

افسانه پولدار شدن در بازاریابی چند سطحی


15. What's Wrong With Multilevel-Marketing?

مشکل بازاریابی چند سطحی چیست؟


16. The Truth Behind the Smoke and Mirrors of Multi-Level Marketing and Network Marketing

حقایقی که پشت دود و آیینه های بازاریابی چند سطحی و شبکه ای وجود دارد

نظرات  (۱)

سلام 
من تو کار ترجمه مقاله هستم . کدام یکی رو بهتر ترجیح می دین که روی اون کار کنم . ممنون و سپاسگزار 
پاسخ:
سلام
بین موارد 4، 5 و 6 انتخاب نمائید.
البته حجم هر یک از اینها بسیار کمتر از یک مقاله است.
با تشکر از شما دوست گرامی
موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">