بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

مدل بازاریابی فوق حرفه ای

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۲۹ ب.ظ

(برگرفته از پایگاه دانشنامه رشد)

در این مدل ساده فرض می‌کنیم عمل‌کرد اعضای این سیستم‌های بازاریابی دوتایی آن قدر درخشان است که پس از آلوده شدن به بازی در مدت زمان کوتاهی و تقریباً به طور همزمان دو بازوی خود را تکمیل می‌کنند. توجه کنید که فعلاً برای ما زمان انجام این کار اهمیتی ندارد، زیرا به دنبال محاسبه زمان اشباع جامعه نیستیم.


توصیف ریاضی

شکل روبرو نشان‌دهنده درختی است که با یک نفر شروع می‌شود، پس از یک مرحله دو نفر به آن اضافه می‌شود، در مرحله بعد چهار نفر و .... 
به این ترتیب اگر لایه بالایی را، که هنوز هیچ بازاریابی‌ای انجام نشده است، مرحله صفر بنامیم در هر مرحله دو برابر مرحله قبل به مجموعه، مشتری اضافه می‌شود و لذا تعداد مشتریان لایه n ام، n^۲ خواهد بود. 
محاسبه تعداد کل افراد آلوده در مرحله n ام کار ساده‌ای است. 
تعداد افراد آلوده تا مرحله n ام =  
که برابر است با 
افراد دو لایه پایینی تعادلشان به ۳ نرسیده است و طبق قوانین گلدکوئست و My7Diamonds ، هنوز آن قدر فعالیت نکرده‌اند که به آن‌ها پورسانتی داده شود. 
تعداد افرادی که تعادلشان کم‌تر از ۳ است =  
که برابر است با 
لایه سوم از پایین کسانی هستند که تعادلشان به ۳ رسیده است و لذا تنها یک بار پورسانت دریافت کرده‌اند. 
تعداد افرادی که تعادلشان ۳ است =  
لایه چهارم از پایین کسانی هستند که تعادلشان بین ۶ و ۸ است و لذا تنها دو بار پورسانت دریافت کرده‌اند. 
تعداد افرادی که تعادلشان بین ۶ و ۸ است =  

img/daneshnameh_up/7/7f/nm2.jpg


طبق قوانین گلدکوئست هر مشتری پس از خریدن یک سکه اگر موفق به معرفی دو مشتری به شرکت شود 50 دلار حق‌الزحمه می‌گیرد. در ادامه اگر توانست وزن دو بازوی خود را به 3 برساند، حق‌الزحمه‌ای 250 دلاری می‌گیرد و از این به بعد با اضافه شدن 3 واحد به تعادل (یعنی مینیمم وزن دو بازو) 250 دلارهای بعدی به او پرداخت می‌شود. این قانون تا جایی که درآمد او از مرز تعیین شده‌ای تجاوز نکند اجرا خواهد شد. 
محاسبات ریاضی نشان می‌دهد در خوش‌بینانه‌ترین حالت تعداد کسانی که هیچ پولی دریافت نمی‌کنند بیش از 50 درصد، کسانی که موفق به دریافت حق‌الزحمه 250 دلاری نمی‌شوند بیش از 75 درصد، آن‌هایی که حداکثر یک حق‌الزحمه (50 دلار به‌علاوه 250 دلار) می‌گیرند بیش از 7/85 درصد و آن‌هایی که حداکثر دو حق‌الزحمه (50 دلار به‌علاوه 500 دلار) می‌گیرند بیش از 90 درصد کل افرادند. در اکثر اعضای گلدکوئست با خرید سکه‌ای 860 دلاری که قیمت واقعی‌اش در حدود 300 دلار است وارد بازی شده‌اند. در این صورت گرفتن 550 دلار، که پس از رسیدن به تعادل 6 رخ می‌دهد، به معنی 10 دلار ضرر است و گرفتن حق‌الزحمه بعدی به معنی رسیدن به 240 دلار سود است. 

کسانی که 560 دلار ضرر کرده‌اند بیش‌تر از 50 درصد
کسانی که دست‌کم 510 دلار ضرر کرده‌اند بیش‌تر از 75 درصد
کسانی که دست‌کم 260 دلار ضرر کرده‌اند بیش‌تر از 7/85 درصد
کسانی که دست‌کم 10 دلار ضرر کرده‌اند بیش‌تر از 90
کسانی که سود کرده‌اند کم‌تر از 10


اگر فرض کنیم 500 هزار نفر، وارد این فعالیت شده باشند، در بهترین حالت 250 هزار نفر 560 دلار، 175 هزار نفر 500 دلار و حدود 54 هزار نفر 250 دلار و 21500 نفر 10 دلار از دست داده‌اند. در عوض شرکت گلدکوئست و کم‌تر از 50 هزار نفر در این بازی سود کرده‌اند. البته اکثر سود به گلدکوئست رسیده است و مقدار باقی‌مانده نیز به شکلی نابرابر تقسیم شده است. 
با یک جمع و ضرب ساده به این نتیجه می‌رسیم که هر مال‌باخته، به طور متوسط، بیش از 78/435 دلار از دست داده است و در مجموع بیش از 217 میلیون دلار وارد جیب کلاه‌برداران شده است! 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">