بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

چکیده:
بحث بازاریابى شبکه‌اى و ساختارهاى هرمى همواره یکى ازپدیده‌هاى تجارى بحث‌برانگیز تلقى شده است.این موضوع درکشور ما شدت بیشترى یافته و متاسفانه تفسیرها و برداشت‌هاىمتفاوت و بعضا نادرستى در این زمینه وجود دارد.وجود پارادوکسدر حوزه بازاریابى شبکه‌اى بیشتر ناشى از درک نامناسب مفهومبازاریابى شبکه‌اى است.محققین با بررسى ریشه‌اى بازاریابى،فضاى مناسبى براى تحلى ساختارهاى هرمى ایجاد نموده‌اند.دراین مقاله تلاش شده است تا این دو مفهوم به صورت ریشه‌اىمطرح گردیده و در نهایت این دو مفهوم براساس مجموعه‌اى ازشاخص‌ها با یکدیگر مقایسه شوند.اثرات بازاریابى شبکه‌اى درسیستم اقتصادى کشور و عوامل موثر براستقرار و به کارگیرىبازاریاى شبکه‌اى نیز براى اولین بار در این مقاله مطرح شده است.

نویسندگان: شهریار عزیزی؛ استادیار مدیریت بازرگانی(بازاریابی)، دانشگاه شهید بهشتی
                 سیدحمید خداداد حسینی؛ دانشیار مدیریت بازرگانی؛ دانشگاه تربیت مدرّس

کلید واژه: بازاریابی شبکه ای، شبکه بازاریابی، ساختار هرمی، فروش مستقیم


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">