بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

ایران خبر در خصوص فعالیت قانونی یا غیرقانونی شرکت های بازاریابی شبکه ای به گفتگو با تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران شرکت های بازاریابی شبکه ای به بررسی این موضوع پرداخت.

فعالیت غیرقانونی شرکت های بازاریابی شبکه ای
عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در گفتگو با ایران خبر گفت: مجلس برای فعالیت بازاریابان شبکه ای مجوزی صادر نکرده است. نظر شخصی اینجانب این است که ما در این زمینه خلاء قانونی داریم. باید مجلس در این حوزه ورود پیدا کند تا وضعیت نامعلوم شرکت های بازاریابی هرمی، شبکه ای و اینترنتی که در کشور داریم مشخص شود. چون مطلع نیستیم که وضعیت فعالیت آنها قانونی یا غیر قانونی است.

وی گفت: مجلس تا کنون در این حوزه هیچ مصوبه ای نداشته است (لااقل در مجلس نهم). ممکن است وزرات بازرگانی طبق آئین نامه و بخش نامه داخلی این مصوبه و مجوز را در دستگاه ها اجرا کرده باشد تا بتواند مشکل بعضی را حل کند ولی مجلس قانونی را در حوزه فعالیت بازیابی شبکه ای یا شرکت های هرمی مصوب نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: برای مجلس واجب است که در این حوزه طرح قانونی داشته باشد، یا دولت اگر خواستار انجام کار قانونی این شرکت ها است باید لایحه ای را به مجلس بدهد تا مجلس آنها را مصوب کند، برای اینکه مردم بتوانند با فراغ بال و اطمینان خاطر فعالیت کنند هم چنین بدانند اهرم نظارتی وجود دارد که اگر در این حوزه کلاهبرداری صورت گرفتند از طریق مجلس پیگیر باشند. مردم باید اطمینانی داشته باشند که قانون از آنها حمایت  و دفاع می کند. اما به طور کل در این حوزه فعالیت در حال حاضر خلاء قانونی وجوددارد.
 
محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با ایران خبر بیان داشت: قطعا مجلس چنین کاری نکرده است. صدورمجوز طبق فعالیت ها ضوابط موجود با وزارت بازرگانی است و ممکن است وزارت بازرگانی مجوز را صادر کند. اما اگر در قالب شرکت های هرمی تلقی شود و مصداق فعالیت آن شرکت ها را داشته باشد نمی توانند فعالیت کنند چون جرم است.
 
 
ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسسیون اقتصادی مجلس تا کنون در این زمینه مجوزی صادر نکرده است و چون در کمیسیون اقتصادی چنین مسئله و طرحی ارائه  نشده است، اظهار بی اطلاعی نمود.

 
غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در گفتگو با ایران خبر اظهار داشت: مجلس تا کنون چنین مجوزی را صادر نکرده است زیرا فعالیت این شرکت ها غیرقانونی است. اکثر این شرکت ها ناشناس هستند و در شبکه های اجتماعی و فضای های مجازی هم بیشتر به چشم می خوردند و مشغول فعالیت هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">